DRITVÆR!! jaja motor og girkasse er en enhet igjen så nå venter jeg bare på opphold så jeg får drilla hull for masterpumpa til clutchen, så er det bare mætt ledningsnett og jekke inn motor, fylle olje og vann så er det fyring
Announcement
Collapse
No announcement yet.
langgard: Rematch med GTI`en
Collapse
X
-
en time ja :P på å lufte clutchen kanskje hehe.
neida ledningsnettet er plankekjøring om jeg gidder å løfte ut dashen for da kommer jeg lettere til kontaktene på den gamle sikringsboksen. skal legge inn noen ekstra sikringsplasser på den nye til skjermer og diverse i bilen.
det jeg gruer ræva av meg til er å få drilla det hullet til masterpumpa :SVW Golf IV GTI : Pioneer ODR - Audison - TangBand - Scan-Speak - Hertz - Connection -
Comment
-
jaja sitter å venter på deler i fra tyskland men det tar vist noen dager :P
dempa halve bilen, men nå er jeg faen meg sjuk så jeg gidder faen meg ikke noe i dag :PVW Golf IV GTI : Pioneer ODR - Audison - TangBand - Scan-Speak - Hertz - Connection -
Comment
-
Originally posted by golfnos View Post1,5 år senere??
Forresten, hvordan gikk det med denne bilen??
Han begynte på en VR6 turbokonvertering som ble litt ambisiøs.. hehe..
Men han driver på da.. hehe..Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
-Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-
Comment
-
prosjekt bilen i denne tråden er en mk3 gti.
men jeg eier en mk2 vr6 så kan svare på det du lurer på
godkjent hos biltilsynet kan du bare gi opp med engang, det er så å si umulig pga vekt på foraksel (såpass att det ikke hjelper uansett om du flytter batteri,spylertank, kjører carbon panser,skjermer så er det fortsatt 60kg for tungt)
men om du kjenner til ett verksted som godkjenner biler som er litt utafor boka så er det absolut verdt det, for utrolig morsomt å kjøre om du gjør det riktig.
skaff mest mulig corrado vr6 deler til fronten.
hjullager og nav fra g60 forann
bremser forann og bak (passat & corrado)
stabstag fra mk2 g60 eller h&r
radiator fra passat/corrado og doble vifter (mk3 passer ikke)
komplett motornett (selvfølgelig)
for å spare deg for mye jobb om du har bil fra før 90 er å skaffe sikringsboks fra 90/91 og hele interiørnettet(lik sikringsboks som mk3 = plug n play)
girvelger og kabler ifra mk4 eller nyere caddy som på min (mk3/passat blir sittende sykt lavt i konsolen og mk4 har bedre kabler)
speedometergear ifra passat med 02A girkasse så kan du beholde orginalinstrumenter (ikke med turteller da denne går berserk med 6syl)
pedalcluster, masterpumpa til clutchen og alle braketter tar du ifra passat.
skift registerkjeder, strammer og skinner før du setter motor i bil samme faen hvor langt den har gått siden forrige skift (selgere er ikke til å stole på uansett)
helst motor fra passat da de som regel ikke er like hardt kjørt som golfene og corradoene.
mk3 tank med pumpe skal passe rett i bilen eller finne tank til mk2 med pumpe i tanken som klarer å levere nok suppe.
_IKKE_ slurv med å hoppe over bremsekonvertering å ta snarveier :P
så legger du til grenrør til rundt 5000 og borla eksos til rundt 18000 så er du vel i nærheten av det jeg har
morsom bil med en sinnsyk lyd
PS den blir ikke ustabil og kommer til velte som alle på utenlandske sider sier de er bare redd for å bli
frakjørt
polering er for jenter!Last edited by langgard; 05-05-2009, 03:53.VW Golf IV GTI : Pioneer ODR - Audison - TangBand - Scan-Speak - Hertz - Connection -
Comment
Comment